ویژگی های آب آشامیدنی سالم

دانستن ویژگی های آب آشامیدنی سالم می تواند به شما کمک نماید تا در هنگام نوشیدن آب دقت داشته باشید که آب آلوده مصرف نکنید.

از آن جایی که آب آشامیدنی از یک سری ویژگی و خواص گوناگونی برخوردار است، لازم است تا آن ها را مورد شناسایی قرار داده و تفکیکاتی در میان آب های موجود صورت دهید.

آب آشامیدنی سالم چیست؟

شاید در برخی از کشورها و در سطح دنیا هنوزم جمله آب آشامیدنی سالم مفهومی نداشته باشد و برخی به دنبال این باشند تا با مفهوم آن آشنا شوند.

آب آشامیدنی سالم را می توان آبی دانست که از کیفیت لازم برخوردار است و همینطور در آزمایشگاه های خاص، خواص شیمیایی و همینطور بیولوژیکی آن ها مورد تایید قرار گرفته باشد.

نوشیدن آب سالم موجب می شود تا هیچ نوع اثر مخربی را در بدن افراد نداشته باشد و در حقیقت مضر نباشد.

مولکول آب از فرمول خاص خود برخوردار است و دو اتم هیدروژن و یک اتم اکسیژن می توانند مولکول های آب را تشکیل دهند.

لازم است بدانید که در اختیار داشتن آب آشامیدنی سالم از بدیهی ترین چیزهایی است که هر فردی باید در زندگی خویش در اختیار داشته باشد.

امروزه شاهد این هستیم که در برخی شهرها و کشورها، افراد حتی از این نیاز بدیهی هم برخوردار نیستند.

آبی که در کره زمین وجود دارد نیز در سه حالت جامد، گاز و مایع است  می توان مهم ترین خصوصیت آن را مایه حیات بودن آن ها به شمار آورد.

آشامیدن آب سالم چه ویژگی هایی دارد

ویژگی های آب سالم

در رابطه با ویژگی های آب آشامیدنی سالم باید بدانید که خصوصیات گوناگونی وجود دارد و بایستی در مورد آن ها اطلاعات دقیقی در اختیار داشته باشید.

بیشتر آب های موجود در کره زمین، شور هستند و انسان ها تنها قادر می باشند که آب شیرین مصرف نمایند.

با این اوصاف لازم است تا آب ها مورد تصفیه قرار بگیرند و شرایط تغییر ویژگی های آن آب ها وجود داشته باشند و بتوان آن ها را جهت نوشیدن مهیا نمود.

آبی که سالم باشد دارای هیچ گونه طعم خاص و بویی نمی باشد. متاسفانه امروزه شاهد این هستیم که مقادیر بالایی از املاح در آب سبب می گردد تا طعم و حتی بوی ناخوشایندی را در آب احساس کنیم.

زمانی که میزان املاح موجود در آب به اندازه ای باشد که بتوان ضرری را برای بدن انسان ها تصور کرد، در واقع آن آب آلوده محسوب خواهد شد.

هرچه آب آلوده تر باشد، می تواند ضرر و زیان بیشتری برای بدن افراد داشته باشد و لازم است تا آن آب مصرف نگردد.

دانستن این ویژگی ها می تواند به شما در انتخاب درست آب مورد نیازتان کمک شایانی داشته باشد و با در اختیار داشتن این اطلاعات در زمان های گوناگون بتوانید بهترین آب را مورد مصرف قرار دهید تا مشکلی برای سلامتی شما به وجود نیاید.

مهم ترین خصوصیات آب سالم

از مهم ترین ویژگی های آب آشامیدنی سالم می توانیم موارد ذیل را نام ببریم که اهمیت بالایی دارند و توضیحاتی نیز در این رابطه ارائه خواهیم داد.

  1. آب مورد استفاده باید دمای مناسبی داشته باشد.

آب سرد به صورت کلی برای بدن مضرات زیادی دارد و نوشیدن آب گرم هم به هیچ وجه گوارا نمی باشد. در این حالت بهترین دمایی که می توان برای آب در نظر داشت، دمایی مابین 8 تا 12 درجه سانتیگراد است.

  1. در رابطه با رنگ آب هم باید بدانید که آب سالم بی رنگ است و اگر دقیق تر بخواهیم آب سالم را بررسی نماییم بایستی به رنگ آبی زلال باشد.

هر رنگ اضافه ای که آب داشته باشد می تواند نشان دهنده وجود یک نوع از املاح در آن باشد که به هرحال به مقدار زیادی در آب است زیرا موجب تغییر رنگ در آن شده است و می تواند برای بدن بسیار مضر باشد.

  1. وجود املاح در آب می تواند عاملی در رشد باکتری ها تلقی گردد که استفاده از کلر عاملی در گندزدایی است و در این رابطه نقش به سزا و مهمی دارد.
  2. آبی که سالم است نباید هیچ گونه بویی داشته باشد. گاهی شاهد وجود آلودگی های صنعتی هستیم و یا می بینیم که کلر به مقدار زیادی در آب وجود دارد و همین موارد عاملی در افزایش میزان بوی آب خواهند شد.
  3. در رابطه با مزه و طعم آب هم باید بدانید که آب اشامیدنی که سالم است هیچ گونه طعم خاصی ندارد. بنابراین وجود مقادیر بالایی از املاح می تواند طعم آن را دچار تغییراتی نماید و باید به این موارد دقت کافی داشته باشید.
تصفیه آّب اسمز معکوس

موارد استفاده از آب

همانطور که می دانید از آب در تمامی زندگی ما انسان ها استفاده می شود و تقریبا در تمامی کارهایی که انجام می دهیم، آب نقش مهمی را ایفا می کند.

مهم ترین مصرفی که می توان برای آب در نظر گرفت، مصارف خانگی است که شامل پخت و پز، استحمام و شست و شو و همینطور آشامیدن می شود.

مصارف عمومی که می توانیم آن را شامل مواردی همچون نظافت، نگهداری گل و گیاه و فضای سبز، استخرها و آتش نشانی و بسیاری موارد دیگر بدانیم.

همچنین در مصارف صنعتی هم شاهد مصرف آب هستیم. این مورد در حالی است که اگر در صنعت، آبی را مورد مصرف قرار ندهیم، شاهد هیچ گونه پیشرفتی هم نخواهیم بود.

در رابطه با خوراک مورد نیاز انسان ها هم باید به مصارف کشاورزی اشاره ای داشته باشیم که به آب نیاز دارند و در این حالت است که می توانیم مصرف آب را از عوامل اساسی و مهم در تمامی قسمت های زندگی بدانیم.

نوع آبی که در قسمت های گوناگونی که نام بردیم با یکدیگر متفاوت هستند اما باید بدانید که آبی که جهت مصرف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد باید از هر نوع آلودگی به دور باشد.

مصرف و نوشیدن آب سالم از ضروریات وجود انسان و زندگی وی می باشد و باید به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

متاسفانه گاها شاهد این هستیم که برخی از افراد از این نیاز طبیعی بی بهره هستند و نمی توانند به صورت مداوم از آبی سالم و بدون مشکل برخوردار باشند.

 

برای خرید تصفیه آب خانگی همین حالا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در ابتدا باید گفت بسیار خرسندیم که در این سال ها به یاری مشتریان عزیزان توانسته ایم، با ارائه خدمات پس از فروش و عرضه جدیدترین دستگاه های تصفیه آب خانگی با بهترین قیمت در بازار، آب سالم را که حق طبیعی هر خانواده ایرانی است ، به خانه ها بیاوریم.

راه های ارتباطی

شبکه های اجتماعی گوارا

ساعت کاری

شنبه الی پنجشنبه : 9:00 الی 22:00

جمعه ها : 10:00 الی 19:30

نماد اعتماد

کلیه حقوق مادی و معنوی برای فروشگاه گوارا محفوظ می باشد | طراحی وبسایت توسط تیم رسپینا

Fill the form

Drop us a line

Fill in this form or send us an e-mail with your inquiry.

Or come visit us at:

301 Howard St. #600
San Francisco, CA 94105